darek1 darek1
27
BLOG

Dygresje na temat "Doliny nicości"

darek1 darek1 Polityka Obserwuj notkę 0

Jeszcze raz z mojej strony chapeau bas dla Pana Bronisława Wildsteina.
Nóż się otwiera w kieszeni, gdy czytam o Lwach, Bogatyrowiczach i Returnach - oraz Pułkowniku, który trzęsie krajem ze swego pałacyku.

Chociaż sam zawsze stroniłem od infantylnych opinii o świecie typu: "No nareszcie cywilizacja prowadzi nas do pokoju i dobrobytu", to ilość zła skoncentrowanego w pewnych bohaterach "Doliny nicości", obezwładnia.

A przecież z powodu wyznawanej wiary, powinienem wiedzieć, m. in. za Św. Pawłem:

Otwartym grobem jest ich gardło, oszukiwali swoimi językami, jad żmij przy ich wargach; ich usta są pełne klątwy i goryczy; a ich nogi skore by wylać krew; bieda i spustoszenie na ich drogach, a drogi pokoju nie poznali; bojaźń Boga nie jest naprzeciwko ich oczu.

Rzymian 3:13-16

Teraz te słowa stają się dotykalne, plastyczne, PIEKIELNIE plastyczne.

A jakie analogie można by teraz wysnuwać (po przeczytaniu 4 rozdziału) o różnych telewizyjnych debatach - na przykład pomiędzy debatą prowadzoną przez Returna z Wilczyckim a Debatą Tusk - Kaczyński.

Niech prawda nas wyzwoli - chociaż wyzwolenie polityczne nie rozwiązuje sytuacji ....

Ps. Uważam, że Wildstein opisuje prawdziwe mechanizmy działające w III RP. 

darek1
O mnie darek1

Jestem niepoprawnym 60-latkiem. Lubię politykę, ale bez przesady. Do 2005 r. pod władzą "imperium umysłu" III RP. Przekonania centroprawicowe. Mieszkam w Gdańsku od ponad 30 lat. Z przynależności kościelnej baptysta, uczeń Jezusa - Mesjasza. Lubię Polskę. Proszę się do mnie zwracać Darek. A Duch i oblubienica mówią: Przyjdź! A kto słyszy, niech powie: Przyjdź! A kto pragnie, niech przyjdzie, a kto chce, niech darmo weźmie wodę życia.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka